√ 13 Senarai Idea Hiasan Dapur Moden Cantik & Simple

Datuk Mail

Adakah anda membina rumah atau merancang pengubahsuaian dapur? Mari kita lihat idea hiasan dapur yang menarik untuk mewujudkan suasana yang selesa dan menyenangkan di rumah.

Hiasan yang betul akan membuatkan penduduk berasa gembira dan di rumah untuk menghabiskan masa di rumah. Tidak terkecuali hiasan kawasan dapur yang merupakan wilayah kebanyakan Ibu, bukan?

Dapur yang selesa boleh mewujudkan suasana sembang intim dengan ahli keluarga. Kawasan dapur boleh dikatakan sebagai pusat sebahagian daripada bangunan rumah.

Kerana dapur sentiasa menjadi tempat persinggahan bagi setiap ahli keluarga yang berada di rumah. Atas sebab ini, hiasan dapur yang baik mewakili keperluan semua ahli keluarga.

Anda boleh merealisasikan imaginasi anda tentang dapur impian anda dengan beberapa idea rujukan menarik mengenai hiasan dapur modern cantik simple.

Senarai Idea Hiasan Dapur Moden

1. Peralatan memasak hitam aksen

Pemegang pada kabinet kuning, emas dan tembaga adalah perkara yang popular apabila disentuh kabinet untuk hiasan dapur.

Walau bagaimanapun, memberikan aksen hitam pada masa ini menjadikan dapur kelihatan lebih bergaya.

2. Mempersembahkan Kitchen Island

Kitchen Island adalah kabinet penyimpanan objek di dapur, dan biasanya reka bentuk hiasan dapur ini sepadan dengan dapur. Di mana Kitchen Island berfungsi sebagai meja makan kecemasan dan terdapat kerusi yang boleh digunakan.

Di pulau dapur terdapat bilik simpanan untuk objek di dapur. Hari ini, hampir semua rumah moden mengamalkan Kitchen Island dan menjadi bahagian penting dalam dapur.

Kerana, mereka yang bekerja dari rumah, Kitchen Island ini boleh berfungsi sebagai meja kerja atau meja persidangan.

Baca : √ 9 Idea Deko Dapur Rumah Teres Cantik + Imej

3. Skylight di Siling

Jika boleh, anda boleh memasang skylight pada siling untuk mendapatkan pencahayaan semula jadi. Cahaya matahari boleh meminimumkan penggunaan elektrik dalam lampu.

Di samping itu, sudah tentu cahaya matahari adalah baik untuk membunuh bakteria yang terdapat di kawasan dapur.

4. Menggunakan Reka Bentuk Tetingkap Yang Besar

Anda boleh memilih reka bentuk tingkap kaca yang luas untuk membolehkan pencahayaan solar masuk ke kawasan dapur. Dapur adalah kawasan yang tidak boleh dipisahkan daripada aktiviti yang menjadikannya basah dan kotor dan lembap.

Selain tingkap kaca padat, ia juga boleh menggantikan dinding berlapis. Kerana ia membolehkan lebih banyak cahaya matahari memasuki kawasan dapur. Ini membantu memastikan kawasan kering dan melegakan bau di kawasan dapur.

5. Sinki Silgranit

Menggunakan sinki dengan bereksperimen pada konkrit atau bahan kejuruteraan lain seperti bahan yang dipanggil Silgranite membolehkan anda tidak mengambil berat tentang penyelenggaraannya.

Silgranit adalah kesatuan granit batu semula jadi dengan akrilik. Bahan ini selamat dan tahan lama jika dibandingkan dengan sinki tahan karat yang lain.

6. Candelier Yang Unik

Anda boleh membentangkan candelier yang unik, seperti yang kelihatan terapung secara tidak teratur untuk memberikan kesan yang unik dan dinamik ke bilik.

Ini menjadi sekeping kenyataan di dapur dan ruang makan yang menjadikan bahagian dalam kelihatan berbeza.

7. Kitchen Set Model Letter L Digabungkan dengan Seramik Dapur Minimalis

Untuk memberi kesan maksimum pada ruang dapur, penggunaan ruang dapur yang menggunakan model huruf L set dapur boleh menjadi pilihan anda.

Kerana, jika anda menggunakannya akan menjadikan dapur anda lebih luas dan selesa untuk digunakan untuk memasak. Kemudian anda juga menggunakan jubin dapur minimalis dengan motif bata putih halus di dinding, membuat kesan moden.

Di samping itu, penempatan perabot dapur juga sangat berpengaruh untuk menjadikannya kelihatan luas dan kemas, terutamanya jika anda menggunakan rak penyimpanan pelbagai guna.

Baca : √ Tip & Idea Deco Rumah Kos Rendah 3 Bilik

8. Gunakan Permaidani dengan Motif Simple

Menambah permaidani dengan motif yang berbeza ke bilik dapur biasa akan memberikan warna baru ke dapur anda. Penggunaan permaidani untuk hiasan adalah cara pintar untuk melegakan kebosanan di dapur.

Jika anda mula bosan dengan suasana dapur, anda hanya perlu menukar motif permaidani lain dan rasa dapur anda juga akan berubah. Laraskan setiap motif permaidani yang anda gunakan dengan tema dapur anda, supaya anda masih berasa selesa semasa bergerak di kawasan dapur.

9. Meja Makan Bar Mini

Hiasan dapur moden seterusnya ialah memohon meja makan bar mini. Meja bar pada dasarnya lebih kecil daripada meja makan biasa. Oleh itu, meja makan bar mini sangat sesuai untuk diletakkan di dapur kecil.

Meja ini sering digunakan sebagai meja dapur untuk mengatur makanan, pelbagai fungsi dan menjimatkan ruang, bukan?

10. Tampalan Dapur Bertingkat

Rak berbilang tingkat atau rak bertindan boleh menjadi pilihan yang menarik untuk hiasan dapur ringkas di rumah. Gabungkan hitam yang menjadikannya lebih elegan dengan jubin dinding dapur, jangan teragak-agak untuk memilih warna lain.

Anda boleh menggunakan hiasan ini pada bilik reka bentuk dapur minimalis 3×3 meter atau reka bentuk dapur minimalis 2×2 meter.

11. Inspirasi Dapur Minimalis dengan Siling Putih

Anda boleh membuat dapur minimalis moden saiz kecil tetapi cantik dengan menggunakan siling.

Buat reka bentuk siling yang menarik dan estetik supaya bilik mempunyai rasa yang berbeza dan lebih menarik.

12. Hiasan dengan Tumbuhan & Buah-buahan

Tumbuhan hiasan dan buah-buahan adalah salah satu hiasan dapur ringkas yang boleh memberikan rupa semula jadi dan segar ke dapur anda. Houseplants sering diletakkan di dalam periuk yang cantik yang sesuai dengan konsep dapur.

Pada masa yang sama, anda boleh meletakkan buah dalam bakul buah yang unik. Anda juga boleh menggunakan sayur-sayuran sebagai hiasan dapur semulajadi.

13. Dapur Artistik Warna Coklat Kayu

Idea hiasan dapur yang ringkas ini dijamin memberi kesan artistik kepada dapur anda. Salah satu lukisan yang sesuai untuk dipaparkan di dinding dapur ialah lukisan herba, buah-buahan, pelbagai rempah, cawan kopi, dll.

Selain lukisan, anda boleh memaparkan bingkai foto yang mengandungi teks atau petikan yang sepadan dengan tema dapur. Bagi anda yang pandai melukis atau menulis kaligrafi, anda boleh membuat apa-apa hiasan dapur kreatif yang anda mahukan.

Penutup

Dengan sentuhan moden yang ringkas tetapi elegan, hiasan dapur ini bukan sahaja mencantikkan bilik, tetapi juga mewujudkan suasana yang menyenangkan dan menarik bagi sesiapa sahaja yang memasukinya.

Mari bawa kecantikan dalam setiap perincian dapur anda, kerana kecantikan terletak pada kesederhanaan yang dipilih.

Bagikan:

Tags

Leave a Comment